Khamis, 3 November 2011

hArI kOkuRiKuLuM ........

Sekolah aku mengadakan hari kokurikulum pada hari sabtu 29.10.2011 yang lalu.Sebelum hari kokurikulum dimulakan aku ngan kawan kawan aku pegi cari cikgu sebab kita orang nk tolong cikgu menjual.Pastu tiba tiba aku jumpa Puan Yusniza aku kata la aku nk tolong cikgu pastu cikgu cakap boleh je.Cikgu jual nasi lemak.Pada hari koko tu aku ngan kawan aku dtg awal ke sekolah tolong cikgu kupas bawang la blen cili goreng ikan bilis la.Cikgu suruh aku ngan kawan kawan aku potong bawang.Pastu kita orang potong la punya lah pedih mata aku bape kali dh air mata aku keluar tk boleh tahan sangat pastu aku ngan kawan aku cepat cepat gi tandas basuh muka.Pastu cikgu kata berhenti kejap nanti sambung balik semua tk nk dia orang nk buat juga.Pastu bila semua dh siap aku ngan Natasha pegi tolong cikgu angkat nasi.Pagi tu aku seorang je  yang jaga kedai nasi lemak ngan cikgu.semua masih dalam bilik tmpt masak.Ramai gila orang yang dtg kat kedai nasi lemak.Cikgu suruh aku ambik kupun pastu bagi kat dia orang nasi lemak.berpeluh aku jual nasi lemak .tapi setenggah budak je tolong lagi setengah pegi melancong ke sana ke sini.Yang kita orang penat menolong cikgu dia orang pegi melancong pulak.Waktu nasi tgh habis aku juga cikgu suruh tgk dah la aku jual nasi lemak aku yang kena ambik nasi tu yang dia orang tahu berehat je baru buat kerja sikit.lepas nasi masak aku ngan Natasha terus blah pada situ aku ngan Natasha pun nk gi melancong gak kita orang pegi sana pegi sini main game la memang best gile.Waktu aku nk tgh bayar tu aku jumpe Miss Julia cikgu yang aku sangat sayang.Aku saja bergurau ngan dia aku kata teacher nk kupun dia kata tk boleh pastu baru dia bagi aku tk nk dia suruh ambik.Aku ajak Natasha masuk rumah hantu dia tak nak sebenarnya aku pun tk nk saja tanye.Pastu aku ngan Natasha pegi kantin jap gi lepak ngan akak kantin tu pastu kita orang turun pegi kejap kat gerai nasi lemak tiba tiba pulak cikgu suruh aku gi tgk nasi aku ingat nasi dh masak belom lagi lambat gile.Aku juga kena tgk menyampah betol dia orang masih berehat.Pastu lepas tgk nasi aku ngan Natasha pegi jalan jalan kejap boring gile tk tahu nk wat ape.Lepas tu cikgu panggil aku suruh ambik nasi sebab nasi dh masak aku boring aku pun tolong la kejap jual nasi lemak ke jap pastu aku ngan Natasha beli ayam goreng jap duk kat gerai nasi lemak pastu makan kat situ je.Pastu dalam kul 12:00 macam tu mak Natasha call.Aku tanya Natasha sebab ape mak kau call dia kata mak dia dalam perjalanan nk dtg sekolah mak dia nk ambik bawa balik.Kul 12:30 aku pun gi gerai nasi lemak jap sebab Natasha dah balik tinggal la aku sorang tolong kejap pastu nasi dh habis.Pastu aku ngan siti kemas semua barang.Aku ngan Siti angkat meja bawa masuk dalam kelas budak tahun 1.Lepas semua dah siap aku ngan Siti pun balik. Kita orang gembira gile sebab dapat tolong cikgu.

0 ulasan: